GEMİ
Seyahate ilişkin Gemi Biletleri ve dahil olan uçuş bilgileri seyahate 48 saat kala iletilmektedir. Katılımcılar bu biletleri ve detayında yer alan bilgilendirmeleri okumak ve kontrol etmekle yükümlüdür.
1-Uçaklı programlarımızda Acenta; havayolu ile yolcu arasında aracı konumunda olup, 28.09.1955 Lahey Protokolüne tabidir. Uçuş öncesinde saatler değişebilir ve tüm saatlerin hareket tarihlerinden 48 saat önce teyit edilmesi gerekmektedir. Uçağın ineceği şehre göre parkurlarda değişiklikler olabilir.
2-Programlarda hava alanında ya da limanlarda acenta görevlisi bulunmamakla birlikte turlara katılan kişiler için yapılması gereken Check‐in ve boarding işlemleri kişisel işlemler olup, misafir tarafından uçak kalkışı öncesinde havalimanlarında ilgili havayolu kontuarlarında yada on‐line olarak havayolu firmalarının internet sitelerinden, gemi kalkışlarında ise kalkıştan 48 önce ilgili gemi firmasının internet sitesi üzerinden ya da limanda ilgili firma kontuarından yapılması zorunludur.
3-Uçuşlarda oluşabilecek son dakika rötarları ve kapı değişiklikleri havaalanlarında sesli anons edilmekte ve alanda ki bilgi panolarında gösterilmektedir. Bu bilgiler kişiler tarafından takip edilmelidir.
4-Havayolu şirketleri tarafından yapılabilecek saat değişiklikleri ve olabilecek rötarlardan acenta sorumlu tutulamaz.
5-Gemi firması gerekli gördüğü durumlarda mücbir sebepler ya da güvenlik nedeni ile tur güzergahı üzerinde değişiklik yapma hakkını saklı tutar.
6-Tura katılım için acenta tarafından bildirilen saatlerde belirtilen havaalanında ya da limanda hazır bulunmayan, check‐in ve boarding işlemlerini zamanında yaptırmayan, check‐in ve boarding işlemlerini zamanında yaptıran ancak uçağa ya da gemiye binmeyen kişilerin seyahati gerçekleştirememelerinden acenta sorumlu değildir. Uçağı ya da gemiyi kaçıran kişilerin tura dahil olmaları için gerekli olacak gidiş‐dönüş yeni uçak biletleri ya da gemiye ulaşabilecekleri limana ulaşımları ve gidilecek bölgedeki transferlerine dair oluşacak tüm masraflar kendilerine aittir.
7-Gemilerin limandan ayrılış saatleri ile ilgili bilgiler gemi içerisinde anons ya da bilgi panoları ile duyurulmaktadır. Misafirler bu bilgileri takip etmekle yükümlüdür. Gemi kalkışının kaçırılması durumunda gemiye farklı bir limandan binerek seyahate devam etmeleri için ya da seyahati yarıda keserek geri dönüşleri için oluşacak olan tüm masraflar kişiye aittir. Seyahatin yarıda kesilmesi durumunda bedel iadesi yapılamaz.
8-Yurtdışı gezilerinde en az 6 ay süreli ve Yasal olarak geçerli pasaport olması mecburidir. Misafir pasaportlarının hasar görmemiş/yıpranmamış/yırtılmamış olması zorunludur. Kişilerin gidilecek ülkelere giriş için gerekli olan yasal yükümlülükleri yerine getirmeleri zorunludur.
9-Acenta Yolcu ile konsolosluk arasında aracı konumundadır. Konsolosluk gerekli gördüğü durumlarda vize vermeme hakkına sahiptir, Yolcunun vize alamaması ile ilgili olarak Acenta`nın hiç bir sorumluluğu yoktur. Acenta sadece Aracı kurum görevini üstlenmektedir. Şahsi vize başvurularında Acenta’nın herhangi bir yaptırımı ve sorumluluğu bulunmamaktadır. Tüketiciler bu şartları kabul ederek tura kayıt yaptırmışlardır.
10-Panoramik şehir turu, şehirlerin tanıtımı için düzenlenen 2‐3 saat süreli turlardır. Şehir turları ve ekstra turlar, içeriği değişmemek şartıyla farklı günlerde düzenlenebilir. Ekstra tur fiyatları, içerik ve katılımcı sayısına göre değişiklik gösterebilir.
11-Programda ekstra olarak belirtilen geziler yeterli katılım olmaması halinde yapılamayabilir. Turların yapılamamasından Acenta sorumlu tutulamaz. Yerel otoriteler tarafından gezilmesine, gidilmesine herhangi bir sebeple izin verilmeyen gezi ya da turlar yapılmaz. Bu gezi ya da turların yapılamamasından Acenta sorumlu tutulamaz.
12-Tura iştirak eden kişilerin, şahsi eşyaları, çantaları, valizleri kendi sorumluluğunda olup, unutulan/kaybolan/çalınan eşyalardan Acenta sorumlu değildir. Unutulan eşyaların bulunma durumlarında Ülkeye ve/veya kişiye ulaştırılması sırasında yapılan masraflar eşya sahibine aittir.
13-Acenta, kategorisi aynı kalmak kaydıyla otel isimlerini değiştirme hakkını saklı tutar. 3-4 kişilik kabinlerde ilave yatak uygulaması olup, 3. Ve 4. yatak standart yataktan küçüktür. Fiyat listesinde belirtilen Çocuk fiyatları ancak çocuğun iki yetişkin yanında konaklaması durumunda geçerlidir.
14-Fiyatlarımıza tur programında belirtilen detaylar ve havalimanı ve liman vergileri dâhildir. Liman vergisi ücretleri programdaki fiyat listesinin en altında yer almaktadır ve kabin fiyatına eklenerek işlem yapılmaktadır. Gün içerisindeki kur değişimleri TL fiyatlara yansıtılmaktadır. Ödeme anındaki kurlar geçerlidir.
15-Tura katılan kişilerin seyahat sırasında yanlarında Seyahat Sigortalarını bulundurmaları gerekmektedir.
16-Turlar başka acente turları ile birleştirilebilir. Bu gibi durumlarda Acenta misafirleri Acenta sorumluluğundadır.
17-18 yaş altı reşit sayılmayan çocukların anne veya babalarından biri veya ikisi ile beraber tura katılmadığı durumlarda, tura katılım için gerekli olan muvaffakatnamelerin seyahat sırasında kişilerin yanında bulundurulması zorunludur.
19-Kişilerin tura katılımlarındaki sağlık sorunları, hamilelik durumu, sürekli kullanımda bulundukları ilaçlar ile ilgili raporları yanlarında bulundurmaları gerekmektedir.
20-Turun iptali durumunda vize ücreti iade edilmez.
Uçak Ulaşım Uyarılar
*2 yaş altı çocuklar için anne kucağında seyahat etme zorunluluğu vardır. Koltuk satılamaz. Her yetişkin için sadece 1 bebek ile seyahat edebilme hakkı vardır. 2 yaş üzeri çocuklar için koltuk alma zorunluluğu vardır. Bilet satış esnasında hatalı verilen doğum tarihleri chek-in esnasında fark edildiğinde hava yolu kuralları uygulanır.
*28-35(dahil) hafta arası hamile yolcularımız için “uçak ile seyahatinde sakınca yoktur” ibaresi bulunan uçuştan en geç 7 gün önce alınmış doktor raporu gerekmektedir. 35. Haftadan sonraki hamile yolcular doktor raporu olsa dahi uçuşuna müsaade edilmemektedir. İkiz bebek bekleyen yolcular için bu süre 28 – 32(dahil) haftadır.
*Uçak içerisinde evcil hayvan taşınmamaktadır. ( görme engelli yolcular eğitimli ve sertifikalı köpekleri ile kabin içinde seyahat edebilirler. )
*Hava alanında talep edilecek özel lift hizmetleri ile ilgili yolcu tarafından havayolu ile irtibata geçilmesi ve talep edilmesi gerekmektedir.
*Uçuşlarla ilgili son dakika rötarlar ve kapı değişiklikleri hava yolu tarafından hava alanında belirlendiğinden yolculara alandaki bilgi panoları ( info board) ya da anonslar ile duyurulmaktadır. bu gibi bilgilendirmelerden Acenta’nın daha öncesinde bilgisi olması mümkün olmadığından yolcunun alanda bu uyarılara karşı dikkatli olması ve takip etmesi kendi sorumluluğundadır.
*Hava yolları genel teamülünde bagaj hakki 15kg ile sınırlandırılmaktadır. Kabin içine alınan el bagajları ise 8kg ile sınırlıdır. Uluslar arası kurallara göre tüm uçuşlarda el bagajında 1 litrelik ağzı kilitli poşet içerisinde her biri en fazla 100ml.lik kaplarda sıvı, jel, aerosol taşınabilmektedir. Her yolcu sadece 1 tane poşet taşıyabilir.
*Yolculun kişisel sebepleri ile kaçırdığı uçuşlardan, kişisel evrak eksikliği, hataları ya da hukuki problemleri nedeni ile uçuşunu gerçekleştirememesinden Acenta sorumlu tutulamaz